Storingen

Er is een probleem opgetreden op één van de proxy’s van Speakup. Ze hebben dit
hersteld. Na diverse test gesprekken kunnen konden ze vaststellen dat de
dienstverlening is hersteld.

Voor meer informatie zie: https://status.speakup.nl/stor...

(13/03 14:37) Door een nog onbekende storing van een van de switches waarop de cloud-omgeving in PDC2 met de SAN-storage is gekoppeld zijn de verbindingen met het SAN-storage op dit moment niet redundant.

(13/03 16:00) De betreffende switch moet vervangen worden. Vervangend exemplaar wordt vrijdagochtend verwacht.

(15/03) De leveringsproblemen wordt de vervangende switch pas na het weekend verwacht.

(18/03 10:05) Vervangende switch is binnengekomen. Vanavond na werktijd (17:30) wordt deze geplaatst.

(07:03) Het Compass-platform van Speakup heeft op dit moment een storing. 

Momenteel kan er hinder ondervonden worden bij het gebruik van deze dienstverlening. Speakup is bezig het incident te onderzoeken (zie: https://status.speakup.nl/storingen/storing-compass/).

(15:32) Het telefonie-platform van Speakup heeft op dit moment een storing. 

Momenteel kan er hinder ondervonden worden bij het gebruik van deze
dienstverlening. Speakup is bezig het incident te onderzoeken (zie: https://status.speakup.nl/). 

(15:51) De storing is door Speakup opgelost.


Onderhoud

Op zondag 5 mei tussen 09:00u en 10:00u voeren wij een onderhoud uit op onze Root Cloud omgeving. Gedurende die periode is het niet mogelijk om uw VM's via OpenNebula te beheren. Er is geen onderbreking in de beschikbaarheid van uw VM's.

Dinsdag 8 april tussen 07:00 en 07:30 gaan wij onderhoud uitvoeren aan één van onze switches in het Equinix datacenter (EN1) in Enschede. Deze switch zal voorzien worden van een nieuwe firmware in verband met een (niet kritieke) gevonden bug. Klanten die door dit onderhoud getroffen worden zijn al separaat ingelicht.

Op zondagmorgen 7 april zal er tussen 08:00 en 11:00 onderhoud plaats vinden aan onze Primary Authoritative DNS server (ns.echelon.nl) en een van onze Resolving DNS servers (ns1.echelon.nl).

Tijdens het onderhoud zullen deze diensten meerdere keren gedurende enkele minuten niet beschikbaar zijn. De diensten zijn redundant uitgevoerd, de verwachte impact is minimaal. Het zal alleen niet mogelijk zijn DNS wijzigingen uit te voeren via mijn.root.nl.

Op zondagmorgen 31 maart zal tussen 08:00 en 11:00 onderhoud plaatsvinden aan een van onze secundaire DNS servers (nsx.echelon.nl). Deze server is tevens ook Fallback mailserver (mx300.echelon.nl).

Tijdens het onderhoud zullen deze diensten meerdere keren gedurende enkele minuten niet beschikbaar zijn. De diensten zijn volledig redundant uitgevoerd, de verwachte impact is daarom minimaal.

Spoedonderhoud Speakup

De hosting leverancier van Speakup heeft spoed onderhoud aangekondigd in de nacht van 27 op 28 maart 2019 tussen 01:00 – 05:00 uur. Gedurende deze periode worden er onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd aan meerdere switches binnen het netwerk. Deze werkzaamheden zijn onderdeel van een plan om de oorzaak van de verstoring op 1-3-2019 j.l. weg te nemen. Gedurende de genoemde periode kunt u hiervan hinder ondervinden bij het opzetten en voeren van telefoongesprekken. Onze excuses voor het ongemak.

Spoedonderhoud Speakup

De hosting leverancier van Speakup heeft spoed onderhoud aangekondigd in de nacht van 25 op 26 maart 2019 tussen 01:00 – 05:00 uur. Gedurende deze periode worden er onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd aan meerdere switches binnen het netwerk. Deze werkzaamheden zijn onderdeel van een plan om de oorzaak van de verstoring op 1-3-2019 j.l. weg te nemen. Gedurende de genoemde periode kunt u hiervan hinder ondervinden bij het opzetten en voeren van telefoongesprekken. Onze excuses voor het ongemak.

Spoedonderhoud Speakup

De hosting leverancier van Speakup heeft spoed onderhoud aangekondigd in de nacht van 18 op 19 maart 2019 tussen 01:00 – 05:00 uur. Gedurende deze periode worden er onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd aan meerdere switches binnen het netwerk. Deze werkzaamheden zijn onderdeel van een plan om de oorzaak van de verstoring op 1-3-2019 j.l. weg te nemen. Gedurende de genoemde periode kunt u hiervan hinder ondervinden bij het opzetten en voeren van telefoongesprekken. Onze excuses voor het ongemak.


Een van de leveranciers van onze internet verbindingen (NL-iX) zal op 13 maart tussen 00:00 en 04:00 onderhoud uitvoeren op een van hun core routers. Hierdoor kan verkeer automatisch omgeleid worden via een andere node van deze leverancier.

Een van de leveranciers van onze internet verbindingen (NL-iX) zal op 6 maart tussen 00:00 en 04:00 onderhoud uitvoeren op een van hun core routers. Hierdoor kan verkeer automatisch omgeleid worden via een andere node van deze leverancier.

Op zondagochtend 3 maart tussen 08:00 en 12:00 zal er onderhoud plaatsvinden op een van onze servers t.b.v. DNS resolving, Fallback mailserver (mx200.echelon.nl) en NTP (ntp2.echelon.nl)

Tijdens dit onderhoud zullen genoemde diensten op deze server meerdere keren enige minuten niet beschikbaar zijn. Al deze diensten zijn redundant uitgevoerd en zullen dus door andere servers worden overgenomen. Wij verwachten daarom geen impact.