• Opdrachtgever:
    Go2Sure
  • Vraagstuk:
    Beschikbaarheid
  • Oplossing:
    Hosting en beheer
  • Doorlooptijd:
    Sinds 2011

Go2Sure maakt software voor risicomanagement. Zo ontwikkelden zij een inspectie-app waarmee gebouwinspecties efficiënt uitgevoerd worden. Vlak voor een inspectie worden onder andere de gegevens over het gebouw en een checklist in de app geladen. Voor het ontwikkelen van deze software is veel servercapaciteit nodig. Root borgt de beschikbaarheid van die servers. Hoe kijkt Go2Sure naar de samenwerking met Root? We spraken met Berend Moerdijk, directeur van Go2Sure.

Contact essentieel voor samenwerking

Voor Berend Moerdijk zijn er niet specifieke eigenschappen op technisch niveau waarmee Root zich onderscheidt van andere ICT-bedrijven. “Op dat vlak is Root niet veel anders dan vergelijkbare concurrenten. Het is meer het contact met Root dat we als zeer prettig ervaren en wellicht niet zo snel bij andere ICT-bedrijven zullen vinden. De no-nonsens mentaliteit, het persoonlijke contact en de bereikbaarheid zijn voor ons belangrijke eigenschappen die maken dat we erg tevreden zijn over de samenwerking met Root. Bovendien weten ze altijd een mooie balans te houden tussen kwaliteit en prijs. Bij Root weet je altijd meteen waar je aan toe bent.”

Face-to-face

Wat Berend Moerdijk opvalt is dat Root de laatste tijd actiever langskomt. “Het contact waar we zo tevreden over zijn, intensiveren ze de laatste tijd meer. Laatst kwamen ze langs om samen met ons de statistieken door te nemen en te kijken waar we nu en in de toekomst kunnen innoveren. Dat Root die rol meer oppakt is voor ons erg belangrijk. Het biedt net even die extra duidelijkheid om ruis op de lijn te voorkomen. Bovendien is het goed om af en toe zo’n meetmoment te hebben. De snelheid en omvang waarmee ICT verandert, is ongekend. Af en toe stilstaan bij wat je doet, is dan absoluut noodzakelijk.”

Partnership

Go2Sure heeft in Root ook een echte ICT-partner gevonden. “Een proactieve houding is vaak een goede eigenschap wil je goed je rol als ICT-partner vervullen. Je moet er alleen wel voor waken dat je niet de plank misslaat door bijvoorbeeld voortdurend met verbeteringsvoorstellen te komen. Root voelt die dynamiek goed aan. Vaak constateren we eerst zelf de problemen. Deze leggen we wanneer nodig voor aan Root. Als het echt urgent is en bijvoorbeeld buiten onze scope valt, dan trekt Root zelf aan de bel. Kansen waarin we kunnen innoveren of bedreigingen waar we rekening mee moeten houden, bespreken we face-to-face op gezette momenten.” 

Neem contact op met
een van onze specialisten