• Auteur: Root
  • Datum: 27-02-2018

Het gebruik van traditionele telefonieverbindingen zoals ISDN neemt in een steeds hoger tempo af. Onlangs kondigde KPN aan daarom te stoppen met enkelvoudige en meervoudige IDN1/2 en meervoudige PSTN. Tot 1 september 2019 zijn deze verbindingen nog te gebruiken. Overstappen naar VoIP (Voice over Internet Protocol) voor deze datum is daarom zeker aan te raden. Maar wat zijn eigenlijk de voordelen van VoIP? We vertellen u de vijf belangrijkste.

Voordeel 1: profiteer van onbeperkte capaciteit!

Overstappen van ISDN naar VoIP betekent dat u niet meer rekening hoeft te houden met een maximaal aantal gesprekken. Bellen via internet zorgt er dus voor dat u altijd bereikbaar bent voor klanten. Met de overstap naar internetbellen zal bijvoorbeeld uw customerservice efficiënter en slagvaardiger worden.

Voordeel 2: meer inzicht

VoIP maakt het mogelijk om al uw telefoonverkeer per medewerker of afdeling inzichtelijk te maken. Een voordeel van deze meetbaarheid is dat u de organisatie veel beter aanstuurt op kwaliteit en kwantiteit. Als bijvoorbeeld telefoongesprekken gemiddeld vijf minuten in beslag nemen, dan zou dat intern een aanleiding kunnen zijn om op dat vlak een extra efficiencyslag te maken.

Voordeel 3: altijd en overal flexibel

Heeft iedere medewerker een eigen vast nummer? Dat kan - als je nog een ISDN-verbinding hebt - een lastige situatie zijn voor bijvoorbeeld salesconsultants die vaak onderweg zijn. VoIP zorgt ervoor dat je vanuit iedere locatie met je mobiel met hetzelfde vaste nummer klanten of relaties belt. Dat biedt niet alleen de nodige flexibiliteit. Het komt ook nog professioneler over, omdat (nieuwe) klanten je op die manier veel eerder herkennen. Bovendien zorgt een vast nummer er ook voor dat alle uitgaande en binnenkomende oproepen worden gecentraliseerd. 

Voordeel 4: wachtrijfunctie en automatisch doorschakelen

VoIP biedt u de mogelijkheid om een wachtrij in te stellen. Dat komt veel professioneler over naar klanten of relaties dan te horen krijgen dat de lijn is bezet. Een wachtrijfunctie en automatisch doorschakelen is dan een klantvriendelijker alternatief. Zodra een lijn beschikbaar komt, dan krijg je direct de juiste persoon aan de lijn.

Voordeel 5: VoIP is voordeliger

Zowel internationaal als nationaal is bellen via een VoIP-netwerk goedkoper. We vertellen u graag wat voor kostenbesparing dit specifiek voor uw organisatie oplevert. Een overstap naar VoIP is juist een slimme overstap als uw bedrijf internationaal georiënteerd is: 4G of Wifi is voldoende om snel even wat met elkaar af te stemmen.

Overstappen? Wij regelen het voor u!

Bent u benieuwd hoe eenvoudig het is om over te stappen en wat wij voor u doen om u en uw bedrijf zoveel mogelijk te ontzorgen? We nodigen u van harte uit om contact met ons op te nemen. Als uw kennispartner helpen wij u: we vertellen u graag wat VoIP kan opleveren en waarom overstappen op korte termijn absoluut aan te raden is. Voor het maken van afspraak kan u contact opnemen met onze afdeling sales via: sales@root.nl of telefonisch op 088 3243500

Neem contact op met
een van onze specialisten